Audyt teleinformatyczny

Audyt teleinformatyczny to rozwiązanie mające na celu usystematyzowanie wiedzy o poprawności i rentowności działania systemu telekomunikacyjnego i informatycznego oraz wysunięcie wniosków pomocnych przy jego optymalizacji. Podczas audytu prowadzimy wszechstronne analizy całej infrastruktury teleinformatycznej. Obejmują one takie aspekty jak:

  • weryfikacja działania systemu telefonii stacjonarnej;
  • sprawdzenie i ocena bieżących rozwiązaniach systemowych;
  • ocena stanu technicznego infrastruktury;
  • możliwość przystosowania istniejącego systemu do nowych technologii;
  • kontrola sposobu wykorzystywania zasobów telekomunikacyjnych;
  • weryfikacja aktualnych umów i taryf;
  • oceny prawidłowości doboru taryf i usług dodatkowych;
  • analiza struktury ruchu;
  • określenie specyfiki ruchu pod względem czynników kosztotwórczych;
  • kontrola bezpieczeństwa systemu telekomunikacyjnego.

Audyt kończymy przedstawieniem szczegółowego raportu z przeprowadzenia ww. czynności oraz wskazaniem dróg optymalizacyjnych dopasowanych do specyfiki i potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa.

Korzyści :

  • wyznaczenie kierunków i opcji działań mających na celu optymalizację systemu;
  • przedstawienie opłacalności rozwiązań pod kątem kosztowym i infrastrukturalnym;
  • przedstawienie etapów możliwych inwestycji.

Istnieje możliwość przekazania nam nadzoru nad wdrożeniem wybranego scenariusza z raportu audytowego.