Audyt teleinformatyczny
Audyt teleinformatyczny to rozwiązanie mające na celu usystematyzowanie wiedzy o poprawności i rentowności działania systemu telekomunikacyjnego i informatycznego oraz wysunięcie wniosków pomocnych przy jego optymalizacji. Podczas audytu prowadzimy wszechstronne analizy całej infrastruktury teleinformatycznej. Obejmują one takie aspekty jak:
- weryfikacja działania systemu telefonii stacjonarnej;
- sprawdzenie i ocena bieżących rozwiązaniach systemowych;
- ocena stanu technicznego infrastruktury;
- możliwość przystosowania istniejącego systemu do nowych technologii;
- kontrola sposobu wykorzystywania zasobów telekomunikacyjnych;
- weryfikacja aktualnych umów i taryf;
- oceny prawidłowości doboru taryf i usług dodatkowych;
- analiza struktury ruchu;
- określenie specyfiki ruchu pod względem czynników kosztotwórczych;
- kontrola bezpieczeństwa systemu telekomunikacyjnego.
Audyt kończymy przedstawieniem szczegółowego raportu z przeprowadzenia ww. czynności oraz wskazaniem dróg optymalizacyjnych dopasowanych do specyfiki i potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa.
Korzyści :
- wyznaczenie kierunków i opcji działań mających na celu optymalizację systemu;
- przedstawienie opłacalności rozwiązań pod kątem kosztowym i infrastrukturalnym;
- przedstawienie etapów możliwych inwestycji.
Istnieje możliwość przekazania nam nadzoru nad wdrożeniem wybranego scenariusza z raportu audytowego.